Sportevenement: Speler Alkmaarsche Boys tijdens wedstrijd overleden

ALKMAAR – De 52-jarige Osman Bayraktar Biren, voetballer bij Alkmaarsche Boys, is gisteren tijdens een uitwedstrijd bij FC Zaandam in elkaar gezakt op het veld. Hij heeft de vermoedelijke hartstilstand niet overleefd, zo meldt het bestuur van de club.

De klap komt hard aan bij de voetbalclub. “Osman genoot wekelijks van het voetbalspelletje en was een graag geziene speler in het team”, zo staat op de website. “Wij hebben verbijsterd kennis genomen van het plotselinge overlijden.”

Reanimatie
De 52-jarige voetballer, onderdeel van team Zondag 7, werd op het veld nog gereanimeerd, maar hulp mocht niet meer baten. Volgens Alkmaarsche Boys is de impact op zowel het team als op de tegenstander groot. “We hebben geprobeerd om na de wedstrijd gepaste nazorg aan te bieden.”

Het is nog niet duidelijk of er een bijeenkomst wordt georganiseerd. De club gaat dat met de nabestaanden en de teamgenoten overleggen.