Hilversums eetcafé houdt ‘eigen’ Hilversum Alive festival: “Hilversum Kei Live”

HILVERSUM – Dat het driedaagse muziekfestival Hilversum Alive dit jaar werd afgeblazen, kon eetcafé De Kei in Hilversum maar moeilijk verkroppen. Daarom komt het café nu met haar ‘eigen’ Hilversum Alive: “Hilversum Kei Live”.“Na een aantal jaren een zeer succesvol podium gehad te hebben op het Keiplein, was de teleurstelling groot toen bekend werd dat dit jaar Hilversum Alive niet doorgaat”, aldus het eetcafé in een verklaring. “Aan het altijd goedbezochte plein voor De Kei zal het niet gelegen hebben, financiële en organisatorische redenen bij de Stichting Hilversum Alive liggen hieraan ten grondslag.”

“We gaan gewoon door”
Daarom besloot het eetcafé om met haar ‘eigen’ muziekfestival te komen. In het laatste weekend van juni staan dezelfde artiesten op het podium bij het Keiplein als altijd het geval is bij Hilversum Alive, nu omgedoopt in ‘Hilversum Kei Live’. “Kortom bij De Kei gaan we gewoon door, ook al moeten we het zelf doen. Uiteraard blijft de entree gratis.”

Er is vrijdagavond 28 juni een optreden van ‘The Recipe’, zaterdagavond Jam-sessions en Big Band en op zondag is er een Hollandse middag. “Speciale aandacht gaat dit jaar uit naar de Stichting Muziekids, gedurende het hele weekend zal er aandacht gevraagd worden voor dit bijzondere doel. Ook zal er geld ingezameld worden op velerlei manieren om Muziekids te ondersteunen bij het belangrijke werk dat zij doen. Op zaterdagmiddag staat het podium in het teken van kinderen en muziek, voor en door kinderen, samen voor het goede doel.”  Of Hilversum Kei Live een eenmalig evenement is, of blijft bestaan, is niet bekend.

Grootser dan ooit
De organisatie van Hilversum Alive kondigde in maart na twintig edities een eenmalige tussenstop aan. Om aan de wensen van de festivalbezoeker te voldoen, zou het evenement moeten worden gemoderniseerd en verbeterd, meent de organisatie. Volgend jaar moet het festival, op het marktterrein in Hilversum, grootser dan ooit terugkomen. “Een nieuw concept met een nieuwe ‘look and feel’ of zelfs een nieuwe naam, alles is mogelijk.”

Het is niet voor het eerst dat Hilversum Alive dreigde te worden afgeblazen. Zowel vorig jaar als in 2014 kon het door geldgebrek bijna niet doorgaan. Beide keren werd het net op tijd gered.