Top Secret Drum Corps en Hart voor Muziek te zien op WK Handboogschieten

DEN BOSCH – De tv-opnamen van Hart voor Muziek vinden op woensdagavond 12 juni plaats op de Parade waar dan ook de WK Handboogschieten zijn. In het finaleweekend van dat evenement treedt het wereldberoemde Top Secret Drum Corps op de Parade op.Het Top Secret Drum Corps komt uit Zwitserland en bestaat uit 25 drummers. Het korps is onder meer bekend van zijn zes minuten durende routine in de Royal Edinburgh Military Tattoo in 2003. In de show gooien de leden drumstokken over en weer. Top Secret treedt in de tijdelijke arena van de WK Handboogschieten op de Parade vier keer op tijdens de finalesessies op zaterdag 15 en zondag 16 juni.

Organisator Eric Kersten is blij met de komst van het korps naar het evenement. “Ik vindt het een eer dat Top Secret maar liefst vier keer komt optreden bij onze wereldkampioenschappen. We zijn bijna een jaar bezig geweest om het voor elkaar te krijgen.”

Jazz in Duketown
Eerder werd al bekend dat een deel van de programmering van muziekfestival Jazz in Duketown van 7 tot en met 10 juni neerstrijkt op het event in de tijdelijke wedstrijdarena op de Parade. Daar komen nu het Top Secret Drum Corps en Hart voor Muziek (Omroep Brabant) bij. Tijdens de opnamen van Hart voor Muziek zijn 30 optredens van artiesten uit Den Bosch te zien.

“We zijn nog bezig met een grote naam om het feest helemaal compleet te maken, maar daar hoop ik over een paar weken meer over te kunnen vertellen”, aldus Kersten.

Kaarten voor de finalesessie kosten 16.50 euro via de site van het evenement. De optredens van Jazz in Duketown en Hart voor Muziek zijn gratis te bezoeken.