Hardloper The Royal Ten overleden tijdens race

Bij het sport evenement The Royal Ten, die afgelopen zondag in Den Haag plaatsvond, is een deelnemer overleden. Deze deelnemer overleed tijdens de race, dit heeft de organisatie donderdag bevestigd. ‘De hardloper werd tussen kilometer zes en zeven onwel en is op weg naar het ziekenhuis overleden,’ vertelt Rob Krahmer van de organisatie. Snel handelen van omstanders, vrijwilligers en hulpdiensten konden de man niet redden.

Volgens Krahmer was het slachtoffer, een man van begin 40 uit Den Haag, een fervent loper. Een week eerder liep hij nog een afstand bij de Leiden Marathon.

Krahmer is donderdag met de familie van het slachtoffer op de plek in het Haagse Bos geweest waar de man onwel werd. Daarna zijn de familie en de organisatie bij elkaar gekomen in het clubhuis van The Hague Road Runners om bij de tragische gebeurtenissen stil te staan.