Een jubileumfeest is een unieke gelegenheid voor een mooi feest en terug te kijken op het ontstaan van een bedrijf en natuurlijk een mooi feest.
Een groot jubileumfeest voor al uw klanten en relaties. Een unieke gelegenheid om uw relaties te bedanken en uw bedrijf te presenteren.
Begin met te bepalen welke aspecten je bij de viering van het jubileum wilt benadrukken. Hiervoor kun je kijken naar het verleden, het heden en de toekomst. Stof het bedrijfsarchief eens af. Pluis de fotoalbums van jouw onderneming uit en bepaal wat de belangrijkste hoogtepunten waren in de achterliggende periode. Denk hierbij aan de start, een ingrijpende verbouwing, maar ook in veranderingen in het assortiment.
Vervolgens bepaal je wat jouw verswinkel op dit moment zo uniek maakt. Wat zijn de sterke punten van jouw bedrijf? Herkomst, duurzaamheid, ambachtelijke bereiding, persoonlijk advies; zomaar wat trefwoorden die op jouw zaak van toepassing kunnen zijn. Deze wil je uiteraard ook onder de aandacht brengen bij de viering van het jubileum. Ten slotte kun je belangrijke gebeurtenissen in de nabije toekomst naar voren laten komen. Start bijvoorbeeld op korte termijn een nieuwe generatie?
Bovenstaande aspecten vormen de basis voor de communicatie rondom het jubileum. Vervolgens maak je een plan de campagne. In wat voor tijdsbestek wordt het jubileum gevierd? Trek je hier een dag, een week, een maand voor uit of kies je ervoor om het hele jaar feest te vieren? Voor welke optie je ook kiest, jouw plan de campagne kent – net als bij elke andere festiviteit – altijd de volgende onderdelen. Je nodigt mensen uit, je geeft feest en na afloop bedank je de gasten voor hun komst.